Aquest
3r trimestre de curs hem visitat les exposicions de la Fundació Miró amb una
doble intenció, fer una visita guiada per l’exposició “Haver fet un lloc on els
artistes tinguin dret a equivocar-se” i, a la vegada, conèixer la proposta de
l’artista Lola Lasurt, dins del cicle Arqueologia Preventiva de l’Espai 13.
L’exposició
temporal de la Fundació Miró “Haver fet un lloc on els artistes tinguin dret a
equivocar-se” ens ha servit per entendre la possibilitat que brindava l’Espai
10 als artistes joves i com l’Espai 13 continua amb la voluntat de Joan Miró de
crear una sala d’art emergent. Entre d’altres, hem trobat interessant l’obra d’Ugo
Rondinone del cicle “Psychodrome 0.4”, “Gos, segons Francesco Segalla
(Laberints)” de Vick Muniz i, també, “Perfil” d’Esther Ferrer. Ens han sorprès
obres com “Ferro-pintura-temps” de Luigi Stoisa, “AIDS” de General Idea i “Pantalon
preservativo” d’Ana Laura Aláez. Ens ha impressionat especialment la
performance “L’avançada de Nothung” de Jordi Benito.
Dog, After Francesco Segalla (Labyrinths). © Vik Muniz, VEGAP 2014
Imatge de l’exposició amb les obres de General Idea, Ana Laura Álaez i Paco Vacas
Perfils. © Esther Ferrer, VEGAP, Barcelona, 2014
A l’Espai
13, hem visitat la proposta de Lola Lasurt “Doble autorització” on treballa la
idea de commemoració des de dues perspectives. “Commemorar” com a fet
institucional de celebrar públicament un esdeveniment mitjançant un acte solemne
i “com-memorar” en el sentit de recordar junts des de l’heterogeneïtat social.
Com que
el que ens ocupa en el projecte MMS és aproximar-nos a l’Art Contemporani,
totes dues visites han resultat molt interessants. La primera per la diversitat
de propostes que presenta i la segona per veure com la doble lectura acostuma a
ser una constant en l’art actual.